Saule un ar vitamīnu D bagātināts uzturs pazemina risku saslimt ar krūts vēzi līdz pat 43 %

Printer-friendly version

Preses Relīze

Saule un ar vitamīnu D bagātināts uzturs pazemina risku saslimt ar krūts vēzi līdz pat 43 %

Apstiprināts, izpētot 70,000 sievietes: izšķirošais aspekts ir pietiekams UVB radiācijas daudzums; uzturam vai uztura bagātinātājiem ir vienīgi palīgfunkcija.

Veldhovena (Veldhoven), 20. jūlijā 2011. gada (SRF - Saules gaismas izpētes)

Regulāra ādas pakļaušana saules iedarbībai un ar vitamīnu D bagātināts uzturs pazemina krūts vēža attīstības risku pat no 32 līdz 43 %. Izšķirošais faktors profilaksei ir ādas pakļaušana pietiekamam UVB staru daudzumam. Pēc vispārēja atzinuma, produkti, kas ir bagāti ar D vitamīnu, tādi kā zivis, piena produkti, olas un daži eļļas veidi vai uztura bagātinātāji, var pastiprināt saules pozitīvo ietekmi, bet, izmantojot tos kā vienīgo D vitamīna avotu, tie ļoti maz ietekmē slimības sastopamību vai attīstību. Šie ir Franču Nacionālā Institūta, kas nodarbojas ar Veselības un Medicīnas pētījumiem Parīzē, zinātnisko darbinieku atklājumi, kas iegūti pētījumu laikā un publicēti profesionālajā žurnālā „Cancer Epidemiol Biomarkers”.

Šajā pētījumā, 10 gadu laikā zinātnieki novēroja apmēram 70,000 sieviešu. Šī perioda laikā tika diagnosticēti 2,871 krūts vēža gadījums. Balstoties uz pētījuma rezultātiem, sievietēm, kuras dzīvo saulainos reģionos, tādos kā Provansa, un tām, kuras lieto ar D vitamīnu bagātu uzturu, ir daudz zemāks krūts vēža attīstības risks nekā sievietēm, kuras ir mazāk pakļautas saules iedarbībai, kuras dzīvo aukstākos reģionos un kuras uzņem mazāk D vitamīna caur ēdienu un uztura bagātinātājiem. Pētījuma grupas secinājums: „Augsta vitamīna D deva caur ķermeņa pakļautību saules stariem un barību ir svarīga, lai iegūtu pietiekami lielu aizsardzību pret krūts vēzi. Lai nu kā, šo aizsardzību ir ļoti sarežģīti sasniegt sievietēm ziemeļu valstīs tā kā saules gaisma šajos reģionos nav pietiekami stipra, lai nodrošinātu pietiekamu D vitamīna krājumu daudzumu.” Turklāt, zinātnieki skaidro, ka pēc menopauzes ir daudz sarežģītāk iegūt aizsargājošu efektu no saules un ar vitamīnu D bagātināta uztura kombinācijas.

Saules gaismas izpētes forums (SRF) ir bezpeļņas organizācija ar galveno mītni Nīderlandē.Tās mērķis ir informēt plašu sabiedrības daļu par jaunākajām medicīniskajām un zinātniskajām atklāsmēm par mērena ultravioletā starojuma ietekmi uz cilvēku.

Norāde:

Pierre Engel, Guy Fagherazzi, Sylvie Mesrine, Marie-Christine Boutron-Ruault, Francoise Clavel-Chapelonet pētījuma kopsavilkums: “Joint Effects of Dietary Vitamin D and Sun Exposure on Breast Cancer Risk: Results from the French E3N Cohort” no Cancer Epidemiol Biomarkers Prev 2011;20:187-198; Publicēts tiešsaitē pirmo reizi 2. decembrī 2010. gadā

Kontakti plašsaziņas līdzekļiem:

Eds Brants (Ad Brand) Sunlight Research Forum (SRF)
Tālr.: +31 (0)651 358 180
info@sunlightresearchforum.eu
www.sunlightresearchforum.eu